Dětská obezita – děti z tloušťky vyrostou a další mýty, které o ní panují

Pokud jsou děti tlusté, tak to nevadí, protože z tloušťky ještě vyrostou. To je  jeden z nejvíc zakořeněných mýtů, které v České republice ohledně dětské obezity panují.

Pojďme tento mýtus hned na úvod uvést na pravou míru. Děti z tloušťky nevyrostou. Naopak. Z většiny obézních dětí vyrostou obézní dospělí. Pokud tedy děti mají kilogramy navíc, není dobré spoléhat na to, že až vyrostou, tak se jejich váha sama upraví. Nejlepší je, začít se správným stravováním a přiměřenou fyzickou aktivitou. A to co nejdřív, jakmile se nadváha objeví.Hubnutí dětí

Podle odborníků se dětská obezita může rozvinout kdykoliv, ale existují dvě zvlášť riziková období. Prvním je nástup do školy, který pro děti znamená víc času stráveného sezením v lavici a při psaní úkolů ve srovnání s volnějším režimem v mateřské školce. Druhé rizikové období je puberta. Klíčové pro zdravou váhu dítěte v každém věku je prostředí v rodině. Pokud dítě vidí, že se rodiče stravují nezdravě a nesportují, nemá si kde vzít pozitivní příklad.

Pokud má dítě zhubnout, je důležité, aby se spolu s ním začala zdravěji stravovat celá rodina. Ideální je i to, když se ostatní členové rodiny zapojí taky do fyzických aktivit. Je možné třeba společně o víkendu podnikat vyjížďky na kole, chodit na procházky nebo plavat. Dítě, které má zhubnout, nesmí mít pocit, že je na svůj úkol samo. Mělo by vědět, že zdravé stravování a pohyb jsou úplně normální, a proto se týkají všech členů rodiny.

Dětem taky nikdy neříkejte, že drží dietu, ale že se učí jíst správně a zdravě. Změny, které v jídelníčku obézních dětí provádíme, by proto neměly být nijak razantní, ale pozvolné. Nadměrný přísun energie omezujeme postupně a začínáme s tím, co je nejvíc problematické.

Obvykle to jsou sladké limonády a sladkosti obecně. Občas si samozřejmě děti něco sladkého dát mohou, ale cukrovinky by rozhodně neměly zastupovat normální jídlo a také bychom je dětem neměli dávat za odměnu. Například čokoládu za dobrou známku ve škole. Z psychologického hlediska totiž odměňování jídlem buduje v dětech špatný vztah k potravě.

Další stánků je pohyb kterého se dětem dostává v žalostném minimu.To vše vede k mnoha civilizačním nemocem.Jak tedy účinně tento problém řešit? Nejprve je třeba změnu udělat u sebe – u rodiče.Teprve pak vám muže vaše ratolest důvěřovat že změny ve stravě a pohybu které po ní vyžadujete jsou pro ní přínosem.Pokud hledáte návod jak na to začněte konzultací z odborníkem zdarma

Komentáře

  • Věděli jste, že 90% lidí samo déle než 10 dní cvičit nevydrží?  Vstupte do 10 denni výzvy a otestujte, jak na tom jste právě Vy.  Ziskate tréninkový plán a jideníček na dobu 10 denního TESTU a to vše ZDARMA. 

    Stisknutím tlačítka "souhlasím...", souhlasíte s tím, že vám zašlu na vložený email informace jak efektivně hubnout nebo se zajímavým obsahem z oblasti fitness a zdravého životního stylu a to zdarma jako odběrateli mých newsletterů. Na newslettery se můžete těšit zpravidla 1-4 x týdně a pokud narazím na zajímavou tvorbu někoho dalšího, rád dám i o jeho práci vědět. Pokud už nebudete chtít newslettery dále dostávat, tak se kdykoli můžete odhlásit a tento souhlas odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé zprávě. Vaše údaje budu spravovat pod firmou Petr Sedláček a řídit se těmito zásadami. zpracování a ochrany osobních údajů.
  • Nejnovější příspěvky
  • Autoři
  • Nejnovější komentáře
    • Archivy
    • Rubriky